Hírek

Elérhetőségek

Halálesetek bejelentése, anyakönyvvezetés

A halálesetet anyakönyvezés céljából legkésőbb az azt követő első munkanapon az illetékes anyakönyvvezetőnél be kell jelenteni. A halálesetet a házi orvos vagy az ügyeletes orvos által kiállított jegyzőkönyv benyújtásával a hozzátartozó, vagy általa meghatalmazott temetkezési szolgáltató jelenti be. Az iratok beérkezését követően az anyakönyvvezető elvégzi a szükséges adategyeztetéseket, majd anyakönyvezi a halálesetet.

A halálesetek anyakönyvezéséhez a következő okmányok szükségesek:

  • az orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány 4 példánya
  • az elhunyt személyazonosságát igazoló okmány (személyazonosító igazolvány vagy kártya típusú vezetői engedély vagy útlevél) és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • az elhunyt születési anyakönyvi kivonata,
  • házas családi állapot esetén a házassági anyakönyvi kivonat,
  • elvált családi állapot esetén a házasságot felbontó jogerős bírósági ítélet, vagy a válás tényével ellátott házassági anyakönyvi kivonat,
  • özvegy családi állapot esetén az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a haláleset tényével ellátott házassági anyakönyvi kivonat,
  • a halálesetet bejelentő személyazonosságát igazoló okmánya és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.

 

Vonatkozó jogszabályok:

2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról

32/2014. (V.19.) KIM rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól